ابزار جمع آوری داده ها از آنجایی که ادبیات روان شناسی داخل کشور از نداشتن ابزار مناسب برای تشخیص اهمال کاری تحصیلی رنج می برد لذا بر همین اساس و بهانه و براساس متون معتبر روان شناسی و برخی از پرسشنامه های خارجی ۱۲ سوال اولیه درباره نشانه های مختلف اهمال کاری تحصیلی طراحی شد. به منظور رفع اشکالات اولیه سوال ها در یک مطالعه مقدماتی تعدادی از دانشجویان ( ۵۰ نفر) انتخاب شدند و در برخی از ماده ها اصلاحاتی انجام شد . پرسشنامه به گونه ای طراحی شده که آزمودنی ها بایستی به یکی از پنج گزینه هرگز(صفر) به ندرت (۱) ، بعضی اوقات(۲) ، بیشتر اوقات (۳) و همیشه(۴) پاسخ بدهند.
در سال های اخیر از اهمال کاری به عنوان یک عادت بد و یک مشکل رفتاری یاد شده است که بسیاری از بزرگسالان در کارهای منظم روزانه تجربه می کنند.به ویژه در تکالیفی که بایستی در مدت معینی انجام شوند .اهمال کاری معادل سهل انگاری و به تعویق انداختن است .میلگرام و همکاران (۱۹۹۸) می گویند : تاخیر در انجام کارهای تحصیلی اهمال کاری تحصیلی است .
روایی و پایایی پرسشنامه
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه میگیرد یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست میدهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش سواری (۱۳۹۲) ذکر شده است.
می توانید ادبیات پایان نامه اهمال کاری را در اینجا ببینید
(توضیحات کامل در داخل فایل)
پایایی و روایی: دارد (فارسی)
نوع فایل: زیپ (word)
مولفه : دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
تعداد صفحات:۷
منبع: دارد
تفسیر و نمره گذاری: دارد
پرسشنامه اهمالکاری تحصیلی_1527672848_10144_4201_1509.zip0.00 MB |